Wózek samozaładowczy
Mimo swoich kompaktowych wymiarów wózek samozaładowczy potrafi zastąpić w wielu zastosowaniach zarówno windę samochodową, jak i klasyczny wózek paletowy. Po zakończonym załadunku w magazynie można go bez problemu umieścić w pojeździe dostawczym wraz w przewożonym towarem i użyć również do rozładunku w miejscu docelowym.
Wózki magazynowe i załadowcze to zróżnicowana kategoria, obejmująca wiele typów urządzeń o różnych możliwościach i przeznaczeniu. Wszystkie jednak mają podobne zadanie – usprawnić procesy przeładunkowe w firmie lub magazynie oraz ułatwić wykonywanie obowiązków pracownikom – zwiększając tym samym ich wydajność i poprawiając komfort pracy.
Jak działa wózek samozaładowczy?
Wózek samozaładowczy, zwany również mobilną windą, to urządzenie zaliczane do kategorii urządzeń transportu bliskiego (UTB). Swoją konstrukcją i niewielkimi rozmiarami przypomina klasyczny prowadzony wózek paletowy. Tym, co go od niego wyróżnia są dwie pary wideł z których jedna para jest wysuwana spod korpusu. Dzięki temu wózek za sprawą elektro-hydraulicznego mechanizmu może być podniesiony na samochód. Od wysokości masztu zależy na jak wysoki samochód można podnieść wózek.
Cała procedura zajmuje kilkadziesiąt sekund.
Jakie zalety ma wózek wózek samozaładowczy?
Wydajny układ elektro-hydrauliczny i pojemny akumulator 12 V/44 Ah - z możliwością doładowania z gniazdka 230V lub podczas jazdy z gniazda zapalniczki samochodowej - zapewniają długotrwałą pracę, a tym samym ekonomiczną i wydajną eksploatację wózka. Urządzenie wyróżnia się niewielką masa własną, jest bardzo zwrotne i łatwe w obsłudze - doskonałe sprawdza się w załadunku i rozładunku busów oraz niewielkich pojazdów ciężarowych.
Kompaktowa konstrukcja wózka sprawia, że urządzenie bez problemu manewruje nawet w mniejszych magazynach i wąskich otworach drzwiowych. W przeciwieństwie do wind samochodowych montowanych na stale w samochodzie, wózek samozaładowczy może być wykorzystywany do obsługi wielu pojazdów firmowych – w każdym miejscu i o każdej porze. Zadania wykonywane są szybko a pracownicy oszczędzają siły i nie ryzykują kontuzji związanych z ręcznym przeładunkiem. Oprócz zalet czysto praktycznych, takie rozwiązanie buduje również profesjonalny wizerunek sprawnego i innowacyjnego przedsiębiorstwa wśród kontrahentów – co jest nie do przecenienia w bardzo konkurencyjnej branży transportowej.
Wózek samozaładowczy InnoLIFT – fińska jakość w polskich firmach
InnoLIFT to marka wózków samozaładowczych produkowanych przez fińskie przedsiębiorstwo Frendix Oy. W ciągu wielu lat funkcjonowania na rynku rozwiązań wspomagających procesy logistyczne wypracowało sobie w pełni zasłużoną opinię firmy innowacyjnej i nastawionej na potrzeby klienta. Produkty Frendix cechuje bardzo dobra jakość wykonania, przemyślana konstrukcja, ergonomia i bezpieczeństwo użytkowania.
Flagowy produkt firmy, czyli wózek samozaładowczy InnoLIFT to rodzina urządzeń o różnym udźwigu i wysokości unoszenia, znajdujących zastosowanie w branży kurierskiej, magazynowej, dystrybucyjnej oraz wielu innych.
Rodzaje wózków samozaładowczych
Standardowe modele wózków samozaładowczych InnoLIFT
pozwalają na załadunek towarów o maksymalnej masie od 400 do 600 kg. Wyposażone sa w akumulatory 12V/44 Ah. Każdy z nich jest sterowany przez chodzącego operatora. Wyposażenie obejmuje również kontrolkę stanu naładowania akumulatora, kabel do ładowania akumulatora podczas jazdy z instalacji 12V oraz zewnętrzny prostownik do ładowania z sieci 230V.
Modele InnoLIFT w wersji standardowej różnią się wysokością podnoszenia ładunku:
- InnoLIFT S 600/700 o udźwigu 600 kg podnosi na wysokość 700 mm
przykładowe użycie: VW Caddy, Opel Combo, Mercede-Benz Citan - InnoLIFT M 600/800 o udźwigu 600 kg, wysokość podnoszenia 800 mm
przykładowe użycie: Volkswagen Transporter, Mercedes_Benz Vito lub Sprinter, Ford Transit, Renault Trafic, Fiat Ducato - wysokość dachu od H1 - InnoLIFT L 600/1000 o udźwigu 600 kg i wysokości podnoszenia 1000 mm,
przykładowe użycie: Mercedes_Benz Sprinter, Ford Transit, Volkswagen Crafter, Renault Master, Renault Trafic, Fiat Ducato - wysokość dachu: od H2 - InnoLIFT XL 500/1250 o udźwigu 500 kg, wysokość podnoszenia 1250 mm
przykładowe użycie: samochody typu VAN/blaszak – wysokość dachu: min H2, samochody typu kontener/plandeka oraz samochody ciężarowe z progiem załadunkowym nie wyższym niż 115 cm - InnoLIFT XXL 400/1400 o udźwigu 400 kg, podnosi na wysokość 1400 mm
przykładowe użycie: samochody typu plandeka/kontener oraz samochody ciężarowe
InnoLIFT z elektrycznym napędem jazdy
to najbardziej wszechstronny wózek samozaładowczy. Podnosi ładunki o masie do 1000 kg na wysokość 1000 lub 1250 mm. Wyposażony w akumulator 24V/38Ah pozwala na sprawny ładunek towaru do pojazdu, samozaładunek oraz wygodne manewrowanie wózkiem w trakcie transportu towarów.
Polecany do częstego przewożenia ładunków o dużej masie, zwłaszcza w sytuacji, gdy konieczne jest manewrowanie towarem w magazynie lub gdy odległość między magazynem a samochodem jest dość duża.
Dostępne wersje:
- InnoLIFT eL 1000/1000 o udźwigu 1000 kg, wysokość podnoszenia 1000 mm
przykładowe użycie: samochody dostawcze typu VAN/blaszak, np: Mercede Benz Sprinter, Ford Transit, Volkswagen Crafter, Renault Master, Renault Trafic, Fiat Ducato
wysokość dachu: od H2 – wymagane zastosowanie blachy/ nakładki ochronnej na próg. - InnoLIFT eXL 1000/1250 o udźwigu 1000 kg, wysokość podnoszenia 1250 mm
przykładowe użycie: samochody typu VAN/blaszak – wysokość dachu: od H2 – wymagane zastosowanie blachy/ nakładki ochronnej na próg,
samochody typu kontener/ plandeka oraz samochody ciężarowe z progiem załadunkowym nie wyższym niż 115 cm; w przypadku odbojnic i rygli konieczne zastosowanie blachy ochronnej na krawędzi podłogi.
Półautomatyczne wózki samozaładowcze ze zwiększonym udźwigiem
do 1000 kg pozwalają na załadunek i rozładunek towarów o masie do 1 tony. Za podnoszenie i opuszczanie towaru oraz samozaładunek wózka odpowiada układ elektro-hydrauliczny. Manewrowanie wózkiem odbywa się ręcznie, dlatego polecamy go w przypadku konieczności przewożenia cięższych towarów przy mniejszej częstotliwości manewrowania wózkiem.
W zależności od wysokości auta polecamy modele:
- L 1000/1000 o udźwigu 1000 kg, wysokość podnoszenia 1000 mm
Przykładowe użycie: samochody dostawcze typu VAN/blaszak, np.: Mercedes-benz Sprinter, Ford Transit, Volkswagen Crafter, Renault Master, Renault Traffic, Fiat Ducato
wysokość dachu: od H2 – wymagane zastosowanie blachy/ nakładki ochronnej na próg - XL 1000/1250 o udźwigu 1000 kg, wysokość podnoszenia 1250 mm
Przykładowe użycie: samochody typu VAN/blaszak – wysokość dachu: od H2 – wymagane zastosowanie blachy/ nakładki ochronnej na próg.
samochody typu kontener/ plandeka oraz samochody ciężarowe z progiem załadunkowym nie wyższym niż 110 cm
Wózki samozaładocze typu US
Aby sprawnie załadować palety przemysłowe lub palety EURO po szerokości producent zaproponował serie wózków US. Para dodatkowych wideł jest rozmieszczona po zewnętrznej stronie palety, tak, aby móc ją wygodnie podnieść i załadować do pojazdu.
Modele US dostępne są wersjach do palet 40 lub 48 cali (odpowiednio 1000 lub 1200 cm). Modele z oznaczeniem XL podnoszą na 1250 mm, natomiast XXL na 1400 mm.
Proponowane wózki samozaładowcze do palet przemysłowych:
- InnoLIFT XL 550/1250 US 40''
udźwig: 550 kg,
wysokość podnoszenia: 1250 mm, wysokość załadunku: 1150 mm,
palety 1000 x 1200 mm - InnoLIFT XL 550/1250 US 48''
udźwig: 550 kg,
wysokość podnoszenia: 1250 mm, wysokość załadunku: 1150 mm,
palety 1200 x 1200 mm - InnoLIFT XXL 500/1400 US 40''
udźwig: 500 kg,
wysokość podnoszenia: 1400 mm, wysokość załadunku: 1300 mm,
palety 1000 x 1200 mm - InnoLIFT XXL 500/1400 US 48''
udźwig: 500 kg,
wysokość podnoszenia: 1400 mm, wysokość załadunku: 1300 mm,
palety 1200 x 1200 mm
InnoLIFT w wersji ręcznej
Czy istnieje wózek samozaładowczy bez akumulatora?
Tak, w naszej ofercie posiadamy równiez model bez prądu. Całkowicie ręczny InnoLIFT V 300/800 pozwala na załadunek towarów o masie do 300 kg na wysokość 800 mm (700 mm pod paletą EURO).
Wygodny i bezpieczny, samohamujący napęd korbowy pozwala na podniesienie oraz opuszczenie ładunku oraz samozaładunek urządzenia. Jest on polecany do zastosowań o niskiej częstotliwości użytkowania lub w przypadku gdy chcemy uniknąć konieczności rejestracji urządzenia w Urzędzie Dozoru Technicznego.
Rejestracja wózków samozaładowczych w Urzędzie Dozoru Technicznego.
Aby bezpiecznie i legalnie użytkować wózek samozaładowczy na terenie Polski należy zgłosić go do badania w Urzędzie Dozoru Technicznego. Dotyczy to wszystkich wózków z napędem mechanicznym (napęd spalinowy, elektryczny, hydrauliczny, nie wymagający bezpośredniego działania siły mięśni ludzkich podczas wykonywania czynności podnoszenia ładunku).
W celu zarejestrowania urządzenia technicznego należy złożyć do Oddziału UDT wniosek o przeprowadzenie badania/zmianę danych urządzenia podlegającego dozorowi technicznemu/eksploatującego. Do wniosku należy dołączyć dwa komplety dokumentacji urządzenia (w języku polskim) dla każdego ze zgłaszanych urządzeń.
Właściwy Oddział UDT rozpatrzy wniosek. Po uzupełnieniu ewentualnych braków, Inspektor UDT przystąpi do badania odbiorczego. W celu przeprowadzenia badania, Inspektor UDT uzgodni ze zgłaszającym termin i miejsce badania oraz poda wymagania odnośnie sposobu jego przygotowania.
Celem badania jest potwierdzenie,że urządzenie może być przekazane do bezpiecznej eksploatacji. Badanie odbiorcze jest wykonywane przez Inspektora UDT w obecności przedsiębiorcy eksploatującego urządzenie techniczne.
Pozytywny wynik badania pozwoli Inspektorowi UDT na wydanie decyzji zezwalającej na eksploatację urządzenia. Na podstawie wydanej decyzji zostanie założona księga rewizyjna urządzenia - sposób jej dostarczenia zostanie uzgodniony.
Wózek do badania zgłasza nabywca, jednak na Państwa życzenie możemy przeprowadzić całą procedurę i dostarczyć wózek po wydaniu pozytywnej decyzji.
W razie pytań chętnie udzielimy szczegółowych informacji na temat wózków InnoLift i pomożemy dobrać model odpowiedni do indywidualnych potrzeb. Na życzenie klienta możliwe jest przeprowadzenie praktycznej prezentacji działania wózka samozaładowczego w realnym środowisku pracy.
Oferujemy również możlwiość wynajmu krótkoterminowego wózków, dzięki któremu będziecie Państwo mogli przekonać się o jego wyjątkowości i przydatności w różnych sytuacjach.
SILAR Rafał Kwiatkowski
tel.: 601 952 909
email: info(at)silar.pl
biuro / showroom:
ul. Legionów 244
43-502 Czechowice-Dziedzice
siedziba:
ul. Łęcka 48
32-626 Jawiszowice
SILAR load & ride